عاشقانه های همسرانه

"و ان یکاد الذین کفروا لیزلقونک بابصارهم لما سمعوالذکر و یقولون انه لمجنون و ما هو الا ذکر للعالمین"
"و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم موده و رحمه"

سلاااااام به همه خانومای عاشقی که میان اینجا
اینجا رو ساختیم تا خوب یاد بگیریم چجوری یه خانوم خوب و لطیف باشیم برای همسرمون
پس بسم الله
یه خانوم خوب بودن سخت نیست فقط کافیه خودت بخوای تا همه چیز خوب بشه
اینجا غرغر و نق نق نداریم آه و ناله نداریم
امیدوارم همه تون خانومای عاشقی باشید و زندگی ای پر از عطر خدا و عشق و محبت داشته باشید

توجه: چون مطالب از دوستان زیادی جمع آوری شده لطفا از کپی کردن مطالب به هر نحوی جدا بپرهیزید و وبلاگ رو به دوستانتون معرفی کنید تا استفاده کنند ما رو هم دعا کنید.......
خوشحال میشیم شما هم ایده ها و تجربه های خوبتونو با ما به اشتراک بذارید تا همه استفاده کنند. ارتباط با ما از طریق آی دی @mandegary در تلگرام

طبقه بندی موضوعی

خونه ی یه بانو همیشه خوشبو و عطرآگینه
به خصوص رایحه های آرامش بخش
حس بویایی در احساسات شما تا حد زیادی دخیل هست 👌
توی این  مطلب چندتا راهکار برای داشتن خونه معطر میذارم

✅ یک تکه پنبه را به ادکلن مورد علاقه خود آغشته کنید و آن را داخل کیسه جارو برقی بگذارید.
با روشن شدن جارو برقی رایحه خوش به آرامی کل فضای اتاق را پر خواهد کرد

راستش من چندوقت پیش وانیل رو ریختم زمین و با جارو برقی جمعش کردم
از اون به بعد هر وقت جارو می کشیدم کل خونه خوشبو میشه
دیگه هر چند وقت یکبار از قصد وانیل میریزم زمین

اسپری ها مواد شیمایی هستند که بصورت مرتب و مداوم مصرف بشوند برای سلامتی شش ها و ریه ها ضرر دارند حتا عود ها را در نزدیکی خود قرار ندهید که استنشاق دودش بسیار خطرناک هست
یکی از دوستان میگفت: من یک بار پودر لباسشویی که بوی خیلی خوبی داشت از دستم برگشت و من هم جارو کردم و تا مدت ها که کیسه جارو را عوض کنم هر بار که روشن میکردم عطر خوبی توی فضای خانه میپیچید (یک بوی تازگی )
حالا پیشنهاد من روی پنبه کمی عطر روغنی مثل یاس و رز و قهوه و کاکائو یا عصاره های خوش عطر مثل گلاب و بهار نارنج بریزید و بزارید توی کیسه جارو برقی

✅ در تابستان که پوشال کولر را عوض میکنید و درش را باز کردید باز میتونید چند قطره روغنی داخل آب کولر بریزید که این عطرش تمام تابستان با روشن کردن کولر توی فضای خانه میپیچد

✅ ساده ترین راه برای رفع بوی غذای سرخ کردنی باز کردن در و پنجره و هواگیری هستش. به علاوه من مدتی هست که از این خوشبوکننده هایی که مثل عطر می مونند استفاده میکنم. توی شیشه اونها نی های چوبی میذارند تا بوی خوب از طریق نی ها توی هوا پخش میشه. من بوی گل Lavender رو خیلی دوست دارم...

✅ یک روش دیگه هم که وقتی مهمون میاد استفاده میکنم اینه که یک کم اسانس توی قسمت بالای شمعدونم میریزم و وقتی زیرش شمع وارمر روشن میکنی، آروم آروم اسانس تبخیر میشه و بوی خوش توی هوا میپیچه

✅ وانیل یا کمی دارچین بمالید روی پنبه و بمالید به لامپها وقتی روشن کردین رفته رفته که گرم میشه بوی اونا هم بلند مشه

✅  برای سرخ کردن ماهی از ادویه مخصوص مرغ و ماهی گلها استفاده کنید عالیه....اصلا هیچی بوی ماهی نمیپیچه تو خونه..

✅ جوش شیرین رو با آب قاطی کنید و توی هوا اسپری کنید . بوها رو از بین میبره .

✅ من تو اتاقم بوگیر ماشین با اسانس سیب و دارچین گذاشتم که بوش همه جای خونه پیچیده

✅من برای خوشبو کردن خونه دارچین دود میکنم بجای اسپند دارچین میریزم البته بخور دارچینم خیلی خوبه مدت بیشتری میمونه

✅ می تونیم یه سری گیاه خوشبو مثل میخک، زنجبیل و دارچین ,رزماری، اسطو‌خودوس و آویشن را در یک کیسه بریزیم و تو اتاق یا کمد آویزون کنیم بوی بد رفع میکنه .گل نرگس و مریم هم خیلی خوبه.به خصوص مریم که عطرش شبا میپیچه و آدمو مست میکنه

✅ با ترکیب مساوی آب لیمو و آب و ریختن آن‌ها داخل یک اسپری تمیز و خالی‌، می توانید یک یا دو بار در هفته برای ایجاد رایحه‌ای خوش آن را در جاهای مختلف خانه ریخته یا هنگام آشپزی برای خلاص شدن از بوی غذایی استفاده کنید.

✅ روش دیگر استفاده از کمی دارچین، میخک، زنجبیل تازه و سبزی‌های معطر داخل کمی آب و حرارت دادن آن‌هاست. برای آن که رایحه‌ای خنک و تابستانی داشته باشید، چند برگ نعنا نیز به 8 پیمانه آب اضافه کنید، بعد از آن که مخلوط کمی جوشید حرارت را کم کنید. می‌توانید روغن‌های خاصی به آن اضافه کرده یا به تنهایی استفاده کنید.

روش های معطر کردن منزل

✅  2 قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در 2 پیمانه آب حل کنید و داخل اسپری بریزید. این مایع را مرتب در هوای اتاق اسپری کنید. به این ترتیب بوی بد موجود از بین می‌رود.

✅ یک راه سریع برای عطرآگین‌کردن محیط خانه، استفاده از گرماست. شما می‌توانید یک یا 2قطره از اسپری یا عطر مورد علاقه‌تان را روی حباب لامپ چراغ اتاق درحالی که خاموش است اسپری کنید. سپس چراغ را روشن کنید. گرمای چراغ بوی عطر را در محیط اتاق پراکنده می‌کند.

✅ مقدار کمی وانیل در کاسه‌ حاوی آب بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا بجوشد. با جوشیدن وانیل، محیط عطرآگین می‌شود.

✅  اگر در خانه‌تان شومینه دارید و از آن برای گرم‌کردن خانه استفاده می‌کنید، سبدی در کنار شومینه قرار دهید و پوست مرکبات مصرفی در طول روز را در سبد انداخته و به مرور در آتش بسوزانید. با سوختن پوست پرتقال، لیموترش و نارنگی رایحه خوشی در فضای خانه پراکنده می‌شود.

✅ اگر دود سیگار شما را آزار می‌دهد ولی یک مهمان سیگاری در منزل دارید که مرتب درحال سیگارکشیدن است و شما هم نمی‌توانید به او تذکر لازم را بدهید، راهکارهای زیر را هنگام حضور او و پس از خروجش امتحان کنید:

1) چند عدد شمع در خانه روشن کنید. شمع بوی دود سیگار را خنثی می‌کند.

2) عده‌ای بر این عقیده‌اند که برای رفع بوی دود سیگار کافی است چند کاسه حاوی مقداری سرکه را در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید. سرکه بوی دود را به خوبی جذب می‌کند.
3) پس از خروج مهمان سیگاری از خانه استفاده از ترکیب مقدار مساوی آب گرم و سرکه در ظرفی گود مفید است. سپس پارچه‌ای حوله‌ای را در محلول فرو برده و بعد از اینکه پارچه به‌طور کامل به این محلول آغشته شد، آن را بیرون بیاورید و خوب بچلانید. حالا پارچه را در بالای سرتان مرتب تکان دهید تا باقیمانده دود موجود در خانه و بوی حاصل از آن از بین برود.

4) زغال روشن نیز بوی باقیمانده حاصل از دود سیگار را از بین می‌برد. در نتیجه چند عدد زغال روشن را در ظرف‌های فلزی کوچک گذاشته و در نقاط مختلف خانه قرار دهید. یک راه سریع برای عطرآگین‌کردن محیط خانه، استفاده از گرماست.


✅  یکی از بهترین شیوه‌های از بین بردن بوی غذا در خانه استفاده از رایحه لیمو ترش است. برای این کار لازم است آب لیموی تازه را درون یک لیوان آب حل کرده و با کمک افشانه آن را در هوا اسپری کنید.
 اگر می خواهید سبزی یا موادی سرخ کنید که مطمئن هستید اعضای خانواده از بوی حاصل از آن ناراحت می شوند، پیش از شروع کار، ابتدا هواکش های داخل آشپزخانه را روشن کنید سپس مقداری سرکه سفید را در کاسه ای بریزید و آن را کنار اجاق گاز روشن قرار دهید؛ بوی حاصل از سرکه سفید، باقیمانده بوی حاصل از سرخ کردن آن مواد را در محیط خنثی می کند.

✅ پنبه‌ای را با عصاره وانیل آغشته کنید و درون یکی از دکوری‌ها یا روی میز قرار دهید.

✅ هنگامی که ملافه ها و پتوها را می شوئید باید با مواد خوشبو کننده شسته شوند هر چند وقت یکبار هم باید در هوای آزاد هوا بخورند یعنی روی طناب در آفتاب پهن شوند به این ترتیب همیشه تمیز خواهند بود. اگر به این ترتیب عمل نکنید (اگر از این رختخوابها بندرت استفاده می کنید) حتی ممکن است لابلای رختخوابهایتان کپک بزند و یا میکروب بگیرد.

 بسته های خوش بو کننده را داخل کشویی که ملحفه ها را در آن می گذارید یا زیر بالش خود بگذارید.
برای این کار شما به مربع‌های پارچه‌ای طرح‌دار ۱۲ سانتی‌متری نیاز دارید. ابتدا اضلاع ۲ مربع پارچه‌ای را به هم بدوزید و تنها یک شکاف دوخته نشده به اندازه ۴ سانتی‌متر باقی بگذارید. سپس ۲۵۰ گرم جوانه خشک شده اسطوخودوس را از طریق یک قیف داخل کیسه پارچه‌ای بریزید و سپس شکاف را دوخته و ببندید. این کیسه پارچه‌ای معطر را در کشوی ملحفه‌ها یا زیر بالش‌تان قرار دهید تا همیشه رختخوابی معطر داشته باشید.
عطاری ها یه صابونهای کوچیک معطری دارن که گاهی بهش مشک هم میگن اونهم عالیه قیمتش زیادهم نیست قبلا از رنده شده ش برای توی بالش خصوصا بالش پر استفاده می کردم

✅ در یک نعلبکی کمی ادکلن خوشبو بریزید ویک حبه قند چهار گوش در آن بیندازید ، طوری که ادکلن را خوب جذب کند وقند خیس شود ، سپس قند را آتش بزنید و وقتی ادکلن تمام شد قند را خاموش کنید. با این تدبیر فضای خانه بسیار معطر خواهد شد .

✅ من دونه لیمو را چند روز خیس کرده مغزشو تو گلدان کاشتم الان من یک گلدان کوچک نهال لیمو دارم این هم درختچه زیبایی است و هم بوی لیمو می دهد خونه خوشبو است

✅  به‌ طور کلی دارچین، بابونه، میخک، ترنج، نعناع کوهی یا هندی، وانیل، اسطوخودوس، پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو، اکالیپتوس، گل رز، اسفند، کندر، زنجبیل تازه و… مواد و گیاهان خوشبویی هستند که یا خودشان یا اسانس و روغن‌ آنها را می‌توانید بنابر سلیقه‌تان انتخاب کنید و درون دستگاه رطوبت‌ساز( بخور ) بریزید. چند دقیقه بعد از روشن‌ شدن دستگاه و بالا رفتن دمای آب، بوی خوشی درخانه می‌پیچد.
اگر چنین دستگاهی در منزل ندارید، می‌توانید مقداری از آنها را درون ظرفی از آب بریزید و روی حرارت بگذارید، بعد از به جوش آمدن، حرارت را کم کنید و از بوی متصاعد شده از آن لذت ببرید.

می‌توانید شوفاژ و بخاری را جایگزین گازکنید. به این نکته نیز توجه کنید که هر گیاه و ماده‌ای خاصیت به‌خصوصی دارد، مثلا وانیل و اسطوخودوس خواب‌آور هستند، بابونه، ترنج، لیمو و پرتقال تسکین دهنده و آرامش بخش هستند و شما می‌توانید بنابر نیازتان از آن ماده استفاده کنید.

✅ مقداری پنبه را به‌صورت گلوله درآورید و آن را در مخلوط وانیل یا هر اسانس مورد علاقه‌ای که می‌خواهید بزنید و داخل ظرفی در اتاق‌هایتان بگذارید، خیلی سریع بوی خوش آن فضای اتاقتان را عطرآگین می‌کند.

✅ یک بطری اسپری کننده بردارید و درون آن مقدار مساوی آب و آب‌لیموترش بریزید و روی پرده‌ها یا مبل‌ها و در فضای خانه اسپری کنید، بوی خوش لیمو در خانه‌تان می‌پیچد. می‌توانید به جای لیمو از روغن‌های معطری که مورد پسندتان است نیز استفاده کنید.
یک راه دیگر آغشته کردن دستمال گردگیری به اسانس مورد علاقه‌تان و تمیز کردن خانه با آن دستمال است تا بوی خوش همه خانه را آکنده کند.

✅ راه آسان‌تر برای خوشبو کردن خانه، استفاده از عود است که به راحتی در فروشگاه ها در دسترس است. اگر تابه‌حال عود روشن نکرده‌اید، پیشنهادمان این است که از رایحه‌های خنک و آرام مثل جنگل شروع کنید تا اذیت نشوید.

✅ چند قطره از اسانس مورد علاقه‌تان را روی لامپ و چراغ خانه بچکانید و چراغ را روشن کنید، بعد از کمی گرم شدن چراغ، بوی آن در خانه می پیچد.

⚠️ نکته مهم :
قبل از خوشبو کردن منزل‌تان، مطمئن شوید خانم باردار و کودک یا فردی مبتلا به آسم و حساسیت در خانه نیست و مشکلی برای هیچ‌کس‌ پیش نمی‌آید.

نظرات  (۱)

دستت طلا دختر. چقدر راهکار های خوب داشتی. ممنونم ازت. برم ببینم چه می کنم. همیشه دوست داشتم خونه م بوی خوب بده. مرسی ازت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی