عاشقانه های همسرانه

"و ان یکاد الذین کفروا لیزلقونک بابصارهم لما سمعوالذکر و یقولون انه لمجنون و ما هو الا ذکر للعالمین"
"و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم موده و رحمه"

سلاااااام به همه خانومای عاشقی که میان اینجا
اینجا رو ساختیم تا خوب یاد بگیریم چجوری یه خانوم خوب و لطیف باشیم برای همسرمون
پس بسم الله
یه خانوم خوب بودن سخت نیست فقط کافیه خودت بخوای تا همه چیز خوب بشه
اینجا غرغر و نق نق نداریم آه و ناله نداریم
امیدوارم همه تون خانومای عاشقی باشید و زندگی ای پر از عطر خدا و عشق و محبت داشته باشید

توجه: چون مطالب از دوستان زیادی جمع آوری شده لطفا از کپی کردن مطالب به هر نحوی جدا بپرهیزید و وبلاگ رو به دوستانتون معرفی کنید تا استفاده کنند ما رو هم دعا کنید.......
خوشحال میشیم شما هم ایده ها و تجربه های خوبتونو با ما به اشتراک بذارید تا همه استفاده کنند. ارتباط با ما از طریق آی دی @mandegary در تلگرام

طبقه بندی موضوعی

❓❓❓ نمیدونم همسرم خسیس هست یا نه ... برای خرج کردن یا نکردن مرددم ... عده ای میگن همسرت رو عادت بده برات خرج کنه عده ای میگن خرج زیاد کنی از چشمش میفتی... چیکار کنم ؟؟

1- بحث خرج نکردن رو نمیشه با یه حرف کلی و یا یک تجربه منفی که همسر حاضر به خرید چیزی نشده نتیجه گیری کرد ‏
چون ممکنه همسر شما به نظر خودش خواسته گربه رو دم حجله بکشه که مثلا شما در طول زندگی ولخرجی نکنی
به نظرم یه مدت باید همسرتونو امتحانش کنید
ببین واقعا داره و خرج نمیکنه، یا واقعا پولی در بساط نداره

2- من یک سال و نیمه خونه خودمم و چهار سال و نیم هست که از عقدم گذشته تو این چهار سال و خرده ای جوری برخورد نکردم ‏که بگم چیزی رو و همسرم بگه نه وقتی فهمیدم پول داره پیشنهاد دادم وقتی شک داشتم داره یا نداره نگفتم
خب من خودم اگه همسرم پول نداشته باشه خیلی مراعات میکنم و باهاش میسازم اما با مرد خسیس برخورد کردن کمی سخته
خساست به نداشتن پول نیست
اما شمام باید واقعا شرایط همسرتونو در نظر بگیرید شاید واقعا نداره یا میخواد پس اندازی برا خونه گرفتن اینجور چیزا داشته ‏باشه...‏

3-بعضی ازمردا خیلی اقتصادی فکرمیکنن، وبعضی از هزینه ها روبه دید خودشون الزامی نمیبینن، وفقط برای پیشرفت زندگیشون ‏درآینده وآسایشش فکر میکنن، زیاد تو وادی خرید وپول دادن به زن و وارد کردن اونا به بحث حساب و کتاب زندگیشون نیستن و ‏فقط میخوان سکان اقتصاد خونه دست خودشون باشه که نکنه پولی هدر بره، توهم اگه اینطوره یکم باهاش همکاری کن وغرنزن ‏وکارای خانوادتو فعلا تانامزدی روسرش نزن، بعدا که عروسی کردی اون موظفه تامینت کنه، اونموقع ازخانوادت کمکی نگیر ‏تاخودش درگیرخواسته های توبشه
روزی رو خدا میرسونه بهش یاد بده خرج باید به اندازه باشه نه بیش از حد نه کمتر

4- بعضی از مردا سر خونه زندگیشون برن خوب خرج میکنن ‏
فقط باید خودتو بهش اثبات کنی ‏
البته دربرابرمردهای خسیس وقتی دست توجیبشون میکنن سعی کنید دست بالا بگیرید برا خودتون بلکه عادت کنن، همیشه بگیرن ‏اما کم، تامتوجه بشن وقتی دیربه دیربهتون فازمیدن باید کلی پول خرج کنن😁😁

5-باید به همسرتون ثابت کنید که درست خرج میکنید ، خرج های اضافه ندارید و در صورت نیاز متناسب با جیبتون خرج میکنید

میتونید توی یه دفترچه به صورت قراردادی نیازهای روزمره و نیازهای اساسی تون رو یادداشت کنید و تاریخ بزنید 
مثلا شما لباس زیر نو لازم داری، توی دفترچه بنویس و جلوش بزن حداکثر تا فلان مدت باید یه لباس زیر نو تهیه کنم ، یا مثلا ‏برای عروسی خواهرتون باید یه لباس مجلسی بخرید از مدتی قبل یادداشت کنید که تا چند روز مونده به عروسی حتما باید خریده ‏باشید
همسرتون هم اون دفترچه رو مدام چک کنه ، یعنی مایحتاج روزانه و خرید منزل هم اونجا بنویسید ، حتی خودشم نیازاشو بنویسه 
میتونید به این اسم که یادمون نره چیا لازم داریم این ایده رو اجرا کنید ، بعد یه مدت متوجه نیازهای شما میشه و حتما تهیه میکنن.

پس رعایت تعادل و تناسب در هرچیزی کلید موفقیت هست 
نه خیلی خرج الکی بتراشید
نه همیشه خواسته هاتونو سرکوب کنید ! حفظ تعادل
👌👌👌


❓❓❓ برای همسری که پول تو جیبی مجزا نمیده و اصلا میگه هر چی خواستی با هم میخریم چیکار میشه کرد تا یه مقدار پول به عنوان پس انداز شخصی داشته باشیم ؟؟

✅✅✅
1- خانمی ‌براش ‌مثال‌ بزن‌ بگو مثلا‌ با فلانی ‌رفته ‌بودیم ‌بیرون‌ هوس‌ آبمیوه‌ کردیم‌ من ‌پول ‌نداشتم‌ بنده‌ خدا حساب‌ کرد انقدر ‏شرمنده ‌شدم، یا شما خونه ‌نبودی‌ پولم‌ نداشتم‌ میخواستم‌ برا غذا یه‌ چیزی ‌بگیرم‌ نتونستم‌ اگه‌ فلان ‌چیز تو‌ خونه‌ بود غذام‌ خوشمزه‌تر ‏میشد یا همونی‌ میشد که‌ تو‌ دوست‌ داری ‌از اینجور ‌مثالایی ‌که‌ یه‌ کم‌ تو فکر بره راحتر بهت‌ پول‌ بده.‏

2- بگو شاید یه موقع سرزده مهمون اومد چرا اسمشو گذاشتی پول توجیبی دیگه به این اسم نگو

3-بهش بگو هرچقدر هم کم اما من نیاز دارم ‏
مثلا یه مدت مایحتاجتو دیر بگو ‏
مثلا چیزای کوچیک مثل ببخشیدا نواربهداشتی ! بعد یهو که سرکار بود زنگ بزن بگو وای فلان چیز تموم شده پول هم ندارم بخرم ‏‏... باید تا شب صبر کنم .... کلی ابراز ناراحتی کن ‏
یا مثلا بگو من اگه یه کار واجب برام پیش بیاد دور از جون بهم زنگ بزن بگن یکی طوریش شده نباید پول یه کرایه تاکسی داشته ‏باشم 😞 نباید بتونم یه آژانس بگیرم؟! یعنی عمق فاجعه رو براش شرح بده ‏
بعد مثلا یکم پول داد جمع کن برای خودش یه چیز که نیاز داره بخر و بگو همون پولایی که بهم دادیه / حتما چیزی باشه که ‏نیازشه وگرنه میگه حیف و میل کردی
میتونی یه جا نیازاتو کلا بنویسی و بعد بگی حدودا هزینه شون چقدره برات بذاره انقدر پول
📣📣📣📣
توجه کنید این که برید یه مانتو بخرید 60 تومن بعد به همسرتون بگید 100 خریدم که 40 تومنشو پس انداز کنید دروغه و اثر ‏منفی هم داره ! چون ممکنه همسرتون جای دیگه ببنیه همون مانتو 70 تومنه بعد به شما بگه بلد نبودی خرید کنی خودم باید برات ‏بخرم ! یا حتی وقتی مانتوتونو دید بگه این اصلا 100 نمی ارزه ! من این همه زحمت میکشم پول در میارم تو راحت حیف و میل ‏میکنی !!!
پس دو تا راه دارید
یا بگید عزیزم 100 تومن بده برم یه مانتوی مناسب بخرم و بعد بگید مانتوهای فلان قیمت بود ، شبیه همینو فلان مغازه 120 ‏میداد اما من رفتم اونقدر گشتم تا این رو خریدم که قیمتش مناسبتره و واقعا بگید قیمتش چقدر شد – اگه سراغ باقی پول رو نگرفت ‏یعنی بخشیده به شما ( چون وقتی بدونه شما راحت پول رو خرج نکردی و براش ارزش قائلی خیالش راحته) اگه گفت باقیش کو؟ با ‏شوخی و خنده بگید این قدشم من پس انداز کنم اگه چیزی نیاز داشتم ؟
حتی میتونید با جملات غیرمستقیم هندوانه فضایی زیر بغلش بذارید تا خودش کم کم تغییر رویه بده !
مثلا بگید ممنونم که همیشه حواست به نیازام هست
خدارو شکر هم شما میدونی من ولخرج نیستم و هم من میدونم هر موقع ازت بخوام برام پول بذاری کوتاهی نمیکنی... خدا سایه تو حفظ کنه
😉

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی