عاشقانه های همسرانه

"و ان یکاد الذین کفروا لیزلقونک بابصارهم لما سمعوالذکر و یقولون انه لمجنون و ما هو الا ذکر للعالمین"
"و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم موده و رحمه"

سلاااااام به همه خانومای عاشقی که میان اینجا
اینجا رو ساختیم تا خوب یاد بگیریم چجوری یه خانوم خوب و لطیف باشیم برای همسرمون
پس بسم الله
یه خانوم خوب بودن سخت نیست فقط کافیه خودت بخوای تا همه چیز خوب بشه
اینجا غرغر و نق نق نداریم آه و ناله نداریم
امیدوارم همه تون خانومای عاشقی باشید و زندگی ای پر از عطر خدا و عشق و محبت داشته باشید

توجه: چون مطالب از دوستان زیادی جمع آوری شده لطفا از کپی کردن مطالب به هر نحوی جدا بپرهیزید و وبلاگ رو به دوستانتون معرفی کنید تا استفاده کنند ما رو هم دعا کنید.......
خوشحال میشیم شما هم ایده ها و تجربه های خوبتونو با ما به اشتراک بذارید تا همه استفاده کنند. ارتباط با ما از طریق آی دی @mandegary در تلگرام

طبقه بندی موضوعی


سناریو : امروز تولد خانم خونه س و آقای همسر طبق معمول یادش رفته ! نه یادشم نرفته ... هدیه نخریده .... حتی یه هِل پوووک !!!!
🎁🎁🎁🎁

خانم غررری: 😡 چند تا گزینه داره
گزینه 1 : میگه طاقتم دیگه طاق شده ! میره به آقای همسر میگه : تو هم شوهررری؟! شوهر خواهرتم شوهره !! مگه من چقد از عروسیم گذشته که باید اینقد مورد بی توجهی تو باشم ؟!! شوهر خواهرم برا تولدش ال کرد بل کرد ! تو دریغ از یه شاخه گل ! خدا منو بکشه با این شانسم ! ااااااااای خداااا وووو 😭😭😭

گزینه 2: یه نگاه عاقل اندر خسیس ( آره دیگه ! ) میکنه و میره توو اتاق و همه اقوام شوهرش رو میاره جلو چشمش و کلا مورد لطف و عنایت قرار میده با این تربیتشون ! بعدم قهر میکنه و میخوابه

گزینه 3 : درجه ی غرریت از دو مورد بالا کمتره . هیچی نمیگه و توی دل خودش برای زندگیش روضه میخونه . فرداشم با هرکی حرف میزنه با ناراحتی میگه ما که شانس نداریم انگار نه انگار تولدم بود. من این همه برا تولد اون مایه میذارم اونوخت آقا چی؟! هیچی ...

اما یه خانم قررری ...😊
میدونه که آبروی شوهرش آبروی اونه
میدونه که وقتی گفت بللللله در اصل بله گفت به حفظ شان اون، به حفظ آبروی اون به اینکه لباس تنش باشه عیب و عورت و لختی های اخلاقی شوهرشو بپوشونه
میدونه با داد و قال شاید تا یک ماه شوهرش سنسوراش حساس باشه ولی تا تولد سال دیگه بازم همون آش و همون کاسه !
میدونه با سکوت شوهرش هرگز متوجه آسیبی که ب روح و احساس زنش زده نمیشه

پس چند تا کار میکنه✅✅

1) با شیطنت خاص زنانه ی خودش از یک ماه قبل هی میگه این ماه چه ماه خوبیه / شوهرش میگه چطور؟؟ میگه هیچی همینطوری ( خنده شیطنتی میره 😛 ) ، فرداش میگه هر چی به وسطای ماه نزدیک میشیم همینجوری بهتر و بهتر میشه ( مثلا تولدتون 15 م اون ماهه) احتمالا کم کم شوهرتون یادش میفته ... اگر نیفتاد روز قبل تولدش میگه : حمییییییییید امروز داشتم فکر میکررردم خدااا چقد تورو دووووست داره .... / -چطور؟؟؟ / 25 سال پیش فردای همچین روزی برات یه فرشته فرستاده...وای خدا من چقد خوووبم 😇😇😀😀😀
باور کنید شوهرتونم خنده ش میگیره و به احتمال زیاد یه حرکتی میزنه

2) میبینه شوهرش به هیچ صراطی کادو بخر نیست ! از طرفی میدونه ارزش قلبش بیشتر از اونیه که به راحتی از کنار تولدش بگذره ... پا میشه نصفی از همون ایده هایی که یاد گرفته برا قلب خودش خرج میکنه ! آره خنده نداره .... میره کیک درست میکنه، 🎂 برای خودش نُت های عاشقانه مینویسه یکم خونه رو تزئین میکنه، 🎊 لباس شیکه که گذاشته فقط مهمونای اقدس خانم بپوشه درمیاره 👗کفش پاشنه دارش که خیلی گروه خریده بیرون میاره 👠به سر و وضعش میرسه💇🏻   💅🏻 منتظر آقای همسر.... شب که اومد چراغا رو خاموش کرده با چند تا شمع اطراف رو روشن کرده و با کیک میاد دم در .... آقای همسر تعجب میکنه که چه خبره ؟؟؟؟ میگه مهم ترین خبر قرررررن !!! تولد من 😍😍😍 انگار جسمت داره برای روحت جشن میگیره !! شوهرتم توی این جشن دعوته .. فقط دعوته ... بهتون اطمینان میدم یه حرکتی میکنه برای هدیه ولی اگرم نکرد چیزی نمیشه ... چرا ؟؟؟ چون شوهرت خونه ی امن ی برات درست کرده، شوهرت آردی که باهاش کیک پختی خریده، لباسی که تنته خریده، کفش پاتو قبلا برات خریده ... نمیگم وظیفه ش بوده یا نبوده .... ولی مگه غیر از اینه که قراره کنار هم شاد باشید؟! اگر هدیه برای بیشتر شدن شادی هست پس خوبه ولی اگرم نبود حداقل شادی کنونی تون رو تباه نکنید ! شادی مضاعف نداری مهم نیست شادی حال ت رو از بین نبر لااقل
حتی توصیه میکنم برای خودتون یه چیز که مدتها بهش نیاز داشتید بخرید و کادو کنید بذارید روی میز
اگه حس کردی شوهرت میخواد همه چیو تموم شده بدونه فقط بگو اینم برا خودم خریدم
اما اگه حس کردی کمی شرمنده شده که اون برات هدیه نخریده سریع بگو اینم با پولهایی که شوهرم بهم داده خریدم

فرداشم با هرکی صحبت کرد میگه یه جشن دو نفره توووپ داشتیم، فلان چیزم کادو گرفتم نه دروغ گفتی نه آبروی شوهرتو بردی نه اینکه بهترین روزتو خراب کردی


#نکته


عزیزان توجه کنید اغلب آقایون به دلایل زیر کادو نمیخرن 👇🏻👇🏻👇🏻

1- واقعا تاریخ مناسبتا یادشون میره ( پس با یادآوری زمان، علامت گذاری تاریخ تولدتون در سررسید کاریشون، هایلایت کردن  ماه، هفته و روز تولدتون در تقویم رومیزی منزل بهشون یادآوری کنید / البته توصیه میکنم در برابر تولد ایشونم همین رفتارو کنید تا بدونن در کل مناسبت ها برای شما مهمه )

2- تاریخ و مناسبت هم میدونن اما  نمیدونن چی بخرن ( پس میتونید به طور قرار دادی یه برگه بردارید و هردو وسایل مورد نیازتون رو به مرور توش یادداشت کنید 📋 توی مناسبتا هر دو میدونید مثلا طرف مقابل به یه لباس زیر نیاز داره، یه روسری میخواد، کیف پولش خراب شده، عطرش داره تموم میشه و ... ) چون خیلی از آقایون خرید کردن رو بدون حضور طرف مقابل دور ریختن پول میدونن ! چون میگن من یه چیز میخرم که ممکنه نیازش نباشه

3- همسرتون اقتدار خرید برای شما رو از دست داده . یه بار زدی توو پرش و گفتی این چیه رفتی خریدی؟! دیگه دوست نداره برات خرید کنه
پس همیشه حتی اگه دوست نداری ازش تعریف کن و بگوو وااااااااااای چقدر خوووشگله  به همه با افتخار نشون بده و بگو شوهرم خریده و بعد سعی کن به مرور سلیقه ت رو بیشتر بهش نشون بدی. مثلا تصاویری از چیزایی که دوست داری بهش نشون بده و ...

4- همسرتون مناسبتا و این ها رو لوس و مسخره میدونه ... در این صورت شما برای خودتون جشن بگیرید ، وقتی ببینه شما چقدر برای خودتون ارزش قائلید کم کم پی میبره چقدر براتون مهمه ، لااقل در یه ضیافت مفت و مسلم و راحت دعوت شده!

خانما کمی همسرانتونم درک کنید ... اونها پر از مشغله های کاری هستن ... واقعا کمتر پیش میاد مردی فرصت ایده پردازی، خرید و سورپرایز کردن داشته باشه🙏🏻



✅✅✅

آخرین نکته در مجموعه کادو

در فرهنگ ما متاسفانه آداب و رسوم دست و پاگیر زیاد بوده و زیادتر شده !
عزیزانی که در دوران عقد هستن بیشتر با این مسائل روبه رو هستن
از خریدای هر عید ( 12 میلاد امام 😳 12 عید ! + روز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا+ تاج گذاری امام زمان+ عید فطر+ عید قربان+ عید غدیر+میلاد پیامبر+ مبعث+عید نوروز) تا مراسم چله و مناسبتای تولد و روز دختر و روز زن ( آخه عقده دیگه ! یکم دختره یکم زنه ! )  حالا شانس آقا داماد قبولی توی کنکور و فارغ التحصیلی و دفاع از پایان نامه و اووووووووووووووف یا خدااااا چه خبره ؟!!!

بعدم خیلی مظلومانه میگیم یه شاخه گل ! مگه چی خواستیم؟!
خواهر من، دوست من، عزیز من ! هر کدوم این مناسبتا یه شاخه گل هم بگیرن  به عبارتی 7 هزار تومن میانگینش باشه میدونی چقدر میشه ؟! تازه آقایون گل خریدن رو مساوی با دور ریختن پول میدونن اغلب !

من نمیگم بی توقع باشید
اما میگم برا هر مناسبتی هم توقع نکنید

اگر شوهرتون کلا خسیسه و خرج نمیکنه سعی کنید به مرور نیارهاتون رو براش شرح بدید
اما اگر خرید میکنه ولی خیلی درگیر مناسبتا نیست ، شمام سخت نگیر. همین که حواسش به نیازهات هست کافیه 👌


شوهرتون رو با شوهر کسی مقایسه نکنید !  البته اگر دوست ندارید شوهرتون شما رو با زن دیگه ای مقایسه کنه !!! 😉 » دو بار بخونید ✅

نظرات  (۹)

همه این چیزا که میگین مثل برطرف کردن نیازمون و لباس و این چیزا درسته ولی این تو ذات زنه که دوس داره طرف مقابلش براش هدیه بخره به قول معروف حتا یه هل پوک یه شاخه گل حتا اگه خشک شه بندازه اونور همین یه شاخه گل این حسو به زن میده که من برا شوهرم ارزش دارم و درابطه با مقایسه کردنم باید بگم که ما خانوما وقتی میبینیم مثلا شوهر دوستمون ولنتاین یا هر مناسبت دیگه براش فلان میکنه بمان میکنه گل و کادو میگیره ناخودآگاه مقایسه مقایسه میکنه چه درست چه غلط ناخوداگاه باخودش میگه لابد من برا شوهرم مهم نیستم حتا اگه توروام نیاره و به ظاهر نشون بده خوشحاله بازم همین داستانه این تو ذات خانوماس هییییچ کاریشم نمیشه کرد ادم همونقدر که مایه میزاره همونقدرم انتظار داره و این کاملا طبیعیه

فقط دیدم گفتین زن چرا نگفتید مرد .من س ساله عقد کردم و همسرم تاحالا یبارم برام کادو نگرفته هیچ مناسبتی حتی تولد هم بهم کادو نداده  هیچی چ روز زن چ روز دختر چ تولد  چ ولنتاین حتی تبریک هم‌نمیگه میگه از این چیزا خوشم‌نمیاد جلف بازیه  .ولی من  با اینکه سرکار نمیرم از دو س ماه قبل پولامو جمع میکنم تا بتونم برا تولد ش یچی بگیرم یا برای روز مرد اخه همیشه ک ۲۵ ساله نمیشه هر روز ک تولدش نیست .ولی اصلا درک شعور نداره فقط برا من اینجوریه برای خواهرش  اعضای خانواده خودش تولدت میگیره همه رو دعوت میکنه شام‌میده کادو میده ‌میگه خواهرم گناه داره یسال از من کوچیکتره .خواهرش .خو منم یدونه دخترم منم مثل خواهرش دل دارم .تورو خدا ازدواج درست کنید یساله خنده ب لبام نیومده.

واقعا این مردا بیشورن نمیدونن که مناسبتا برای خانما مهمه و باید یه کاری انجام بدن 

۲۰ دی ۰۲ ، ۰۸:۰۳ یک زن بزرگ

اصلا مطالبتون مفید نیست.شما مساله را حل نکردید فقط تا تونستید زن بدبخت را سرکوب کردید و بی شعوری یک مرد رو توجیه کردید

دقیقا بااین مساله روبرو هستم و رنج زیادی میبرم

باید دراین موقعیت باشی تا بتوانی درک درستی از مشکل داشته باشی

ایکاش به جای راهکارهای پوچ کمی آداب برخورد با یک زن که پر از احساس هست را مینوشتید

سلام به خدمت شما.شما فکر نمیکنین که زیادی از مردها حمایت کردین و تمام سهل انگاری ها و بی محلی هاشونو توجیه کردین.وقتی قرار باشه خودم برای خودم تولد بگیرم دیگه چه نیازی به یه شوهر بیشعور دارم همون مجرد میموندم که بهتر بود این همه هم مسئولیت قبول نمیکردم.یکم از دید زنها هم به این موضوع نگاه میکردین نه اینکه در هر صورتی از مردها حمایت کنین.شوهرتون براتون لباس و کفش و... خریده.پدرمون هم برامون غذا و لباس و کفش  میخرید....... یکم انصاف داشته باشید...

 

 

 

 

خیلی جالب و مفید بود..باید بارها خوند..باهاتون کاملا موافقم..

به نظر من اگرکسی واقعا طرف براش مهم باشدهدیه میخره.بقیه اش فقط بهانه است.مگه یک زن چقدرتحمل دارد.یکم شعورهم بدنیست.همه کاربلدن موقع زن که میشه ال وبل میکنم.کوفت بگیرن.حالااگرزن شاغل باشه که هیچ منتی هم نداره تازه برابرمردکارکرده.شوهربایدشعوربیشترخرج بده...... 

۱۹ بهمن ۹۹ ، ۱۶:۳۶ مادر امیرحسین

کاش چند ساغت قبل اینها رو میخوندم.همین نیم ساعت پیش سر کادو نخریدن روز زن با شوهرم حرفم شد،البته من خیلی دوستانه و با شوخی و خنده بهش گفتم چه چیزها و کارهایی رو دوست دارم،بهش گفتم دوست دارم تو به سلیقه خودت برام یه چیزی بخری و غافلگیرم کنی حتی اگه یه چیز کم ارزش باشه خوشحال میشم ولی اون چیزی که تو از خودم میپرسی و بعدش برام میخری دوست ندارم حتی اگه طلاو جواهر باشه... خلاصه اونم بهش برخورد و گذاشت رفت... ولی اخه منم دلم خیلی شکست حتی یه شاخه گل هم برام نخرید توجیهش هم اینه که دستم خالیه درصورتیکه واسه مادرش یه هدیه بالای ۶۰۰هزارتومن خرید البته به پیشنهاد من ،در کل منظورش از دستم خالیه اینه که پول هنگفت نداره نه اینکه واقعا فقیر باشه...ولی اخه من که چیز زیادی ازش نمیخوام شما بگین حق با کیه؟

سلام

تشکر •ممنون واقعا خیلی خوب توضیح دادین ادم دلش میخاد نه یک بار بلکه هزار بار مطلبو بخونه تا تو مغزش فرو بره .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی